Традиційні іграшки vs віртуальна реальність

  • Редактор Лева
  • 14.07.2020
  • 263

Можливості віртуальної реальності і штучного інтелекту вражають уяву. Нам здається, дитина буде щаслива, якщо помістити її у віртуальний світ, створений чиєюсь фантазією. Адже малюк вірить у диво, і воно відбувається прямо на його очах.

Але не все так просто. Вченими доведено, що розвиток інтелекту безпосередньо пов'язан з фізичною активністю малюка. Наприклад, у дітей, яких не сповивали, вище рівень IQ. А малюки, які активно грають з дрібними предметами (шнурівками, пазлами), раніше починають говорити!

Інтерактивні іграшки проти звичайних

Лялька співає, сміється, розмовляє. Це викликає захват у дорослих. А ось дитина може не оцінити такої іграшки. Адже лялька робить якісь дії краще, ніж вона!

Звичайно, «розумна» іграшка залишає паузи, щоб дитина теж могла щось сказати. Але це не повноцінний діалог. Реакції ляльки передбачувані. Дитина це швидко розуміє і втрачає до неї інтерес.

Що ж станеться, якщо малюк візьме в руки звичайну м'яку іграшку - не інтерактивну? Він буде повноправним господарем штучної собаці і плюшевого ведмедика! Тепер він віддає накази, задає тон бесіди. Він придумує фрази за друга і за себе. Таким чином малюк розвиває мову, вчиться встановлювати соціальні контакти.

3D ручка або дерев'яний олівець

Корисно і те і інше! Але кожному посібнику - свій час. Трирічному малюкові - краще купити олівець. За допомогою цього простого предмета дитина розвиває моторику пальчиків, кисті, плечового суглоба.

Олівець дарує дитині цілий світ! І він в цьому світі господар. Тільки він знає, що ці каляки-маляки - новорічна ялинка і дідусь Мороз. Він створює унікальний світ. При цьому довіряє паперу свої душевні переживання.

Зверніть увагу! ЗD-ручка - дивний винахід. Але малювати в повітрі зуміє тільки той, хто вже малює на папері. Фізичний навик все одно первинний.

Робот-трансформер або машинка на колесах

Світ навколо нас ускладнюється. Цього ж ми чекаємо від іграшок. Але ж до складних іграшок потрібно підніматися по трьом сходинкам. Ці ступені:

  • моторика,
  • мислення,
  • здатність до рольової гри.

Роботи-трансформери - реалістичні і дуже круті. Але для дитини 3-4-х років вони не приносять користі. А ось гоночна машинка - саме те, що потрібно! У цьому віці дітині не потрібні складні ігрові сценарії. Якщо подарувати дитині робота-трансформера, вона не зрозуміє, що з ним робити. Для машинки вона побудує місто, прокладе швидкісну трасу, влаштує змагання.

Minecraft або магнітний неокуб

Гра «Майнкрафт» в жанрі пісочниці - одна з кращих. Вона прищеплює дитині навички конструювання, спонукає творити. Стрілянина і вбивства в ній зведені до мінімуму. Головне - творчий контент.

Але чи зможе Minecraft замінити традиційний конструктор з дерев'яних або магнітних деталей? Звичайно ж ні. Адже дитина живе в світі реальних речей. Вони мають вагу, конфігурацію, розмір. Якщо малюк не брав в руки дерев'яний (металевий) конструктор або Neocube, він не зможе побудувати будинок в стилі Minecraft. Тому що для роботи з віртуальними блоками, необхідно знати, як поводяться предмети в реальності.

Іграшки розумніші дітей?

Віртуальна реальність - яскравий барвистий світ. У ньому не буває нудно. Але віртуальний контент - це мінімум самостійності. Це нав'язування образів і ролей, соціальна відособленість, відсутність друзів. Та ще й залежність від гаджетів на шкоду психічному і фізичному здоров'ю!

У той же час фізична іграшка - не просто розвага. Це:

  • партнер по іграх;
  • навички соціальних контактів;
  • спосіб досліджувати властивості матеріалів (дерева, металу, тканин);
  • повноцінний контакт з навколишнім світом;
  • база для самостійного прийняття рішень.

Сьогодні іграшки та ігри стали розумнішими дітей. У цьому проблема. Вони відбирають у малюка ініціативу. Таким чином дитина перетворюється в пасивну одиницю величезного віртуального світу. Вона свідомо займає в цьому світі інертну позицію. А ось з традиційними іграшками такого не станеться. Адже вона керує ними сама!

Важливо! Щоб зберегти дітям радість пізнання і любов до життя, вибирайте «прості» іграшки з величезної ресурсної бази: кінетичний пісок, конструктори, машинки, мозаїку. Такий асортимент гарантує малюку всебічний розвиток - емоційний, фізичний, інтелектуальний і соціальний. Що стосується гаджетів, то краще наслідувати приклад Білла Гейтса і Стіва Джобса, що забороняли своїм дітям користуватися смартфонами до 14 років.
Схожі статті